اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهور در چهار سکانس

سفر استانی رئیس جمهوردور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور شروع شده و ایشون در این دوره هم یک سری مصوبه جدید برای هر استانی تصویب می کنن. اینکه این مصوبات از کجا می آیند حالات مختلف دارد؛ بعضی از این مصوبه ها (به گفته آقای دبیر، که از اصولگرایان هم می باشند) مصوبه های تصویب شده! هستند به این معنی که این پروژه ها و اعتبار آنها قبلا از سوی مجلس تصویب شده اند و ایشان حداکثر مکان اجرای آنها را از یک شهر به شهر دیگری جا به جا می کنند و بعضی دیگر هم مصوبه هایی هستند که به ظرف یک دو روز تا حداکثر یکی دو ماه آماده شده اند و به رئیس جمهور داده می شوند تا اعلام و تصویب کند. اما بعضی هم که محصول جو گیری ایشان در هنگام سخنرانی هستند ظرف حداکثر 3 ثانیه توسط ایشان و در ذهنشان بررسی و تصویب می شوند تا ایشان صدای کف و سوت مردم را بشنوند کمی میل خودنماییشان ارضا شود.

—————————————————

چندی پیش استانداری از تمام دستگاهها خواست تا میزان اجرایی شدن مصوبه های سفر استانی رئیس جمهور را گزارش کنند. خوب اداره ای که من در آن کار می کنم هم به ادارات شهرستانها دستور داد که این میزان را اعلام کنند و من هم شدم مسئول جمع آوری و گزارش این ارقام.

—————————————————

سکانس اول- روز- داخلی- اتاق روابط عمومی

من درحالی که به بهانه نماز دمپایی به پا دارم کنار میز نشته ام و با شست پایم که از جورابم زده بیرون بازی می کنم و در عین حال با تلفن حرف می زنم (گیر ندین که من چه چوری اینهمه کارو با هم انجام می دم؛ هرچی باشه من قهرمان فیلمم دیگه)

– فقط 20 درصد؟!!! یعنی چی ؟؟!! خوب شاید اشتباه کردین! مطمئنی 200 نیست؟خیلی خوب خداحافظ …

تلفن زنگ می خورد

– الو! سلام؛ چاکرم، خوبی حسین جان؟ تو هنوز سربازیت تموم نشده؟ به سلامتی ایشالا، جانم، خوب بگو! شوخی می کنی؟ 35 درصد؟!!

سکانس دوم – داخلی- روز- اتاق معاون مدیر کل

معاون در حالی که دوتا چشمش از حدقه در اومدن به من نگاهی می کنه

– فقط 22 درصد؟

– بعله آقای معاون

– این آمار کجاست؟

– میانگین شهرستانهاست قربان

– توقع داری من اینو نشون مدیر کل بدم؟

من با قیا فه ای که حماقت از سرو روش می باره می گم: خوب آمار همینه قربان

– نه میرزا بی خیال شو (معاون ما گاهی برای ایجاد دوستی بیشتر، کارمندان رو با اسم کوچیک هم خطاب می کنه)

– پس چیکار کنم؟�ساب و کتاب!

– برو حداقل بکنش 35 درصد که خودت روت بشه اینو ببری پیش مدیر کل (من نمی دونم معاون چرا فکر می کنه که من روم نمی شه این آمار رو پیش مدیر کل ببرم؟!!)

سکانس 3– بعد از نماز ظهر- داخلی- دفتر مدیر کل

– 35 درصد آقای میرزا بنویس؟ (من با مدیر کل هیچ صمیمیتی نداریم و همین نشون می ده که من بدون پارتی به این پست و مقام رسیده ام ) نمی خوای که اینا رو بفرستی مرکز؟ (من نمی دونم اینها چه جوری تصمیمات من رو حدس می زنن؟!!)

سکانس 4- بعد از چرت پس از غذا- اتاق خودم

– بعله، شما می فرمایید چیکار کنیم؟ گفتم که 50 درصد، من فکر می کنم این آمار خوبیه، توی این مدت ما نصف(؟!) مصوبه ها رو اجرایی کردیم (خدایا از سر تقصیرات من بگذر)! چشم من می رسونمش به 60 درصد و فاکسش می کنم.

—————————————————

پی نوشت 1: این قسمتهایی که با خط از هم جدا شده اند هیچ ربطی به هم ندارند و گرنه بینشان خط نمی گذاشتم

پی نوشت 2: دیروز که رفتم توی سایت وزارتخانه.  دیدم که ما به راحتی توانسته ایم که 85 درصد مصوبه ها رو اجرایی کنیم ( فردا اول وقت این خبر خوش رو به مدیر کل می دم)

پی نوشت 3: کسانی که مایل هستند در تهیه این فیلم ارزشمند همکاری کنند لطفا همین پایین برام پیغام بگذارند.

پی نوشت 4: مدیر کل خبر داشت بدفرم ضایع شدم!!!!

 

8 پاسخ به “اجرایی شدن مصوبات رئیس جمهور در چهار سکانس

  1. از نوشته هات خوشم میاد. زنده باشی.
    میرزا بنویس: ممنون، لطف دارید

  2. ما هستیم!
    میرزا بنویس: ما نیز خوشحال از بودنتان

  3. سلام
    بسیار زیبا و نغز بود.
    موفق باشی.
    کلی لذت بردم
    میرزا بنویس: خواهش می کنم دوست من
    ممنون از محبتت

  4. خدا عزتش بده ایشالله

  5. باز دمت گرم… اولین کارمندی هستی که میای تو وبلاگت از پریشان حالی خادمین نظام و ملت حرف می زنی. امیدوارم مشکلی واسه خودت پیش نیاد.
    اما اگه ناراحت نمیشی من همون 20 درصدت هم خیلی زیاد می دونم.
    میرزا بنویس:
    نمی دونم عزیز
    اگه شهرستانها هم آمارشون رو مثل ما دستکاری کرده باشن که وضعیت خیلی فاجعه باره
    در ضمن من سعی می کنم یه کم شخصیتها و عناوین اونها رو عوض کنم که دقیقا قابل تطبیق با وضعیت خودم نباشه
    ممنون از اینکه به فکزمی دوست عزیز

  6. لابد توحم بهت دست داده …. چشم نداری خوبی یکی رو ببینی؟؟؟
    میرزا بنویس:
    لابد!!

  7. سلام خیلی مخلصیم
    چه بگویم !در جنوب داره قانون ته لنجی (واردات مواد غذایی ) حذف میشه !این یعنی خانه نشینی جنوبیهایی که نیمی از اونها از همین ته لنجی نون می خورند

  8. از دست رفیقان چه بنویسم گله ای نیست،اگر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

پاسخی بگذارید

