سایتهای کپی کار؛ دزدی با دو سه کلیک!

با اینکه همیشه سعی می کنم در بالاترین از دادن لینک دادن به سایتهای کپی کار پرهیز کنم اما امروز بعد از فرستادن یکسایت کپی کار نواندیش لینک در کمال تعجب متوجه شدم که سایت نواندیش هم دست کمی از سایتهای دیگر کپی کار نداره. تعجبم وقتی بیشتر شد که دیدم لینک دیگری هم که از این سایت گذاشتم دزدی بوده اون هم بدون ذکر منبع خبر در پایان یا ابتدای خبر.

نمی دانم چرا یک عده فکر می کنند با داشتم یک دامین و هاست و چند تا کلیک راست و چپ می توانند اسم خودشان را خبرگزاری یا سایت خبری بگذارند؟؟

مطمئنا نباید برای این سایت ارزشی برابر با سایت هایی که برای بدست آوردن و انتشار خبر هر نوع تلاش و هزینه ای راسایت کپی کار شیعه نیوز می کنند قائل شد. این سایتها حتی از خطرات ناشی از خطاهای معمول برای یک خبرگزاری هم مصون هستند و در صورتی که خبری منجر به برانگیختن حساسیت دستگاه سیاسی و امنیتی کشور شود اینها به دلیل نقل قول خود را مصون می دانند و سایت اصلی خبر رسان در مقابل تیغ تیز قانون نشانده می شود.

از سوی دیگر ما با لینک دادن به این سایتها باعث افزایش ترافیک آنها می شویم در حالی که زحمت اصلی را کسان دیگری کشیده اند! و همچنین این سایتها باعث می شود یک خبر مشابه با متن کپی شده بارها و بارها به صورت تکراری لینک شود. هرچند این بحث بارها در بالاترین مطرح شده است اما مسولان بالاترین از مسدود کردن این سایتها خودداری کرده اند و البته به نظر من کار درستی کرده اند. ما یاد گرفته ایم که همیشه محدودیت ها به ما دیکته شوند ولی خودمان تلاشی نکنیم. این وظیفه اصلی اعضای جامعه بالاترین است که برای سلامت آن تلاش کنند نه اینکه همواره از بالاخدا طلبکار باشند.

اما راه حل مشخص است. به هر لینکی که از سایتهای کپی کار می بینیم منفی بدهیم بدون در نظر گرفتن فرستنده لینک و اگر خودمان به اشتباه لینکی از این سایتها دادیم در صورت امکان تصحیح کنیم و اگر امکان نداشت برای احترام به منبع اصلی ازسایت کپی کار فردا نیوز منفی دادن دیگران دلگیر نشویم. برای شروع من از خودم شروع می کنم؛ از تمامی دوستان عزیزی که هنوز به این دو لینک من رای نداده اند تقاضا می کنم به آنها منفی نقض کپی رایت بدهند. مطمئن باشید من نه تنها ناراحت نمی شوم، بلکه حتما از شما تشکر هم خواهم کرد.

در اینجا نام و آدرس تعدای از سایتهای کپی کار را می نویسم تا همگی از لینک دادن به آنها پرهیز کنیم و اگر هم لینکی از آنها دیدیم برای احترام به حقوق خبرنگاران واقعی به آنها منفی بدهیم:

1- سایت خبری تحلیلی نواندیش

2- پایگاه خبری تحلیل فردا ( فردا نیوز)

3- سایت آفتاب دات آی آر

4- سایت خبری شیعه نیوز

5- خبر گزاری عصر ایران ( برای نمونه این سوتی خبرگزاری عصر ایران راببینید؛ این هم لینک اصلی خبر) خبرگزاری عصر ایران، انگار از همه وقیحانه تر رفتار می کند و حتی منبع اصلی را هم نمی نویسد!!!!!

پی نوشت : این لیست را به مرور تکمیل خواهم کرد. شما هم اگر این سایتها را می شناسید برایم کامنت بگذارید.

4 پاسخ به “سایتهای کپی کار؛ دزدی با دو سه کلیک!

  1. همه‌اش که سایت نیست، وبلاگ‌ها هم هستند اما خب کاری‌شون نمیشه کرد.
    حالا، من میگم بیایم یک آبروریزی جانانه راه بیندازیم حتی اگر بطور مقطعی موجب ترافیک سایت X بشه. همه‌ی بچه‌های وبلاگ نویس دست به دست هم بدیم و یک Box رو توی نوار کناری داشته باشیم. چطور همه می‌تونیم دلشیز و… داشته باشیم اما نمی‌تونیم یک باکس برای مبارزه با ناقضین کپی‌رایت داشته باشیم؟ درضمن، همه‌ی اینترنت که بالاترین نیست اما پیشنهاد شما هم پیشنهاد خوبی است.

  2. بازتاب: چند توصیه برای دوستان تازه بالاترین « پي نوشت

پاسخی بگذارید

